גודל פונט

מחפשים תוסף סידן? כדאי שתכירו את האצה האדומה

מה הקשר בין צריכת סידן לבין בריאות העצם? מה מיוחד באצה האדומה, ומה היתרונות במבנה הצמחי שלה?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
האצה האדומה

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. האצה האדומה מהווה מקור טבעי לסידן ול-73 אלמנטים נוספים.
  2. הסידן באצה הוא בעל זמינות מוגברת, בשל המבנה הצמחי הייחודי שלה.
  3. הקפליות המופקות מהאצה קטנות ונוחות לבליעה, ובעלות טעם נייטרלי ומרקם חלק.

סידן הוא המינרל השכיח ביותר בגוף האדם, והוא ידוע בתפקידו בבניית העצמות והשיניים ושמירה על בריאותם. סידן חשוב לתהליכים רבים נוספים בגוף, כמו קרישת דם, העברת מסרים עצביים, כיווץ שרירים, ויסות קצב הלב, שמירה על בריאות העור והציפורניים,  ושחרור הורמונים ואנזימים המשפיעים כמעט על כל תפקוד בגוף האדם.

רמת הסידן בדם נשמרת בטווח קבוע על מנת לאפשר תפקוד תקין של הגוף. כאשר צריכת הסידן נמוכה, הגוף מפרק סידן מהעצמות, ומשחרר אותו לזרם הדם. אם מצב זה נמשך לאורך זמן, הוא עלול להביא לירידה בצפיפות העצם ואף לאוסטאופורוזיס –  מצב שכיח בגילאים מבוגרים, המאופיין בצפיפות עצם נמוכה וסיכון מוגבר לשברים.

צריכת הסידן המומלצת משתנה בהתאם לגיל ומין, והחל מגילאי ילדות נעה סביב 800-1,300 מ”ג סידן ליום. סקר משרד הבריאות מהשנים 2014-2016 מראה כי רוב האוכלוסייה הבוגרת בגילאי 18-64 אינה מגיעה לצריכת הסידן היומית המומלצת.

אם אתם מחפשים דרך להגדיל את צריכת הסידן היומית שלכם, או אם הומלץ לכם ליטול תוסף סידן, וודאי תרצו לשמוע על אצת המים האדומה.

נעים להכיר – האצה האדומה – מקור טבעי לסידן ולמינרלים

האצה האדומה, הנקראת בלועזית Lithothamnion, מהווה מקור מצוין לסידן, ומכילה גם מגנזיום ועוד 72 אלמנטים נוספים. אצה זו גדלה באזורים ייחודיים בצפון אירופה. במהלך גדילתה במים, האצה אוספת מינרלים ממי הים ומאחסנת אותם במבנה הצמחי הייחודי שלה.

מה מיוחד במבנה הטבעי של האצה?

כדי להסביר זאת, נערוך השוואה לתוסף סידן רגיל, כמו סידן קרבונט המופק מאבן גיר. סידן קרבונט הוא תצורת הסידן השכיחה ביותר בתוספים. אם נסתכל מקרוב במיקרוסקופ על סידן קרבונט, נראה מבנה סלעי קשיח, דמוי מצולעים. לעומת זאת, בתמונה מיקרוסקופית של האצה נראה כי היא בנויה מאוסף של פורות, מבנים דמויי נקבוביות. צורה זו מאפשרת הגדלה של שטח הפנים, וכך מתקבל סידן בזמינות גבוהה במיוחד.

אבל זה לא היתרון היחיד באצה. אם נטלתם פעם תוסף סידן רגיל, וודאי שמתם לב שהכדורים גדולים וקשים לבליעה, ובעלי טעם לוואי גרגרי או אבקתי. לעומת זאת, בתוסף המופק מהאצה הקפליות קטנות ובעלות טעם נייטרלי ובמרקם חלק, מה שמאפשר להתמיד בנטילה למשך כל תקופת הטיפול.

כיצד האצה מופקת?

האצה גדלה במים בתוליים מחוץ לחופי איסלנד. תהליך קצירת האצה הוא בר קיימא (sustainable), כלומר הוא נעשה תוך הקפדה על שימור הסביבה, על מנת להבטיח שגם הדורות הבאים יוכלו להנות מהיתרונות הבריאותיים של משאב זה. ההפקה נעשית ברישיון מיוחד ובתהליך אורגני, תחת פיקוח רב. כל שלב בתהליך הקצירה של האצה עובר בקרה מלאה.

לאחר הקצירה, האצה עוברת שטיפה וניקוי. משם היא מועברת לשלב הייבוש, ואחריו טחינה ואריזה. תהליך זה שומר על גולמיות האצה, וכך מתקבל מולטי-מינרל טבעי, העשיר במיוחד בסידן.

לסיכום, אצת המים האדומה מהווה מקור טבעי ואיכותי לסידן, במבנה צמחי ייחודי המאפשר זמינות מוגברת. תהליך ההפקה הוא בר קיימא, ובסופו מתקבלות קפליות קטנות ונוחות לבליעה בטעם נייטרלי.