גודל פונט
פרוביוטיקה

מגנטיקה ועד לספורט, כל הדרכים להאיץ את חילוף החומרים

כולנו רוצים לאכול הרבה ולהישאר רזים, אבל לא כולנו נולדנו עם חילוף חומרים מהיר שיעשה את העבודה. מסתבר שעם קצת שינויים גם אתם תוכלו להאיץ את חילוף החומרים

זמן קריאה: 3 דקות
האצת חילוף חומרים
בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:
  1. אפשר לשנות את קצב חילוף החומרים בגוף, אבל גם זה כמו כל דבר בחיים דורש קצת מאמץ
  2. לתזונה, פעילות גופנית ושינה יש משמעות גדולה בקצב חילוף החומרים, אז אל תזלזלו בהם
  3. פרוביוטיקה משפרת את תפקוד מערכת העיכול ולכן עוזרת גם היא לחילוף חומרים טוב יותר

שאלתם את עצמכם פעם מה אומר המושג חילוף חומרים? בגוף שלנו מתרחשים שני תהליכים: האחד הוא הפקת אנרגיה מהחומרים אותם אנו צורכים והשני אגירת אנרגיה לימים קשים.

האגירה, זו המתרחשת ברקמות השומן, לא תמיד מתקבלת באהבה אצלנו, אבל כך גופנו בנוי.

חילוף חומרים הוא כמות האנרגיה, או במילים אחרות קלוריות, המחזיקה את גופנו במצב תקין.

מי ששורף קלוריות בקלות נחשב לאדם עם חילוף חומרים מהיר, שמצליח לשמור בקלות על משקל תקין או לרדת במשקל בזמן דיאטה.

רגע לפני שאתם מקנאים בחילוף חומרים מהיר, כדאי לדעת שמלבד לגנטיקה, יש לאורח החיים שלנו השפעה על חילוף החומרים ועם כמה טיפים קטנים, תוכלו לשפר את המאזן ולנסות להאיץ את חילוף החומרים האיטי.

 

שינוי אחוז השומן בגוף: ככל שאחוז השומן גבוה יותר, כך קצב חילוף החומרים נמוך יותר. אז כאן יש לרזים יתרון אבל אם תרדו במשקל, או תהפכו שומן למסת שריר, כנראה שגם אתם תרוויחו מחילוף חומרים מהיר וטוב יותר.

פנו מספיק זמן לשינה: בעולם המודרני אנחנו ישנים הרבה פחות ממה שאנחנו צריכים. הטלוויזיה, הסמארטפון וגם סתם הרגלים רעים, גורמים לנו לישון פחות מ- 6 שעות בלילה במקום 8 השעות שגופנו רוצה או מינימום 7 שעות שהוא ממש זקוק להם. חוסר בשעות שינה גורם לגוף להרגיש רעב ולנו לאכול יותר. בנוסף, במצבים בהם ישנים פחות הגוף מפריש גרלין ולפטין, שני הורמונים הגורמים לאיזון תחושת השובע והרעב. שינה רציפה של מינימום 7 שעות, יכולה לסייע בהאצת חילוף החומרים, הרגשה טובה וירידה במשקל.

תתחילו לעשות כושר: אי אפשר להימלט מזה, פעילות גופנית ותזוזה מגבירים את חילוף החומרים. אתם לא חייבים להירשם עכשיו לכל חוגי חדר הכושר או להתאמן למרתון הקרוב, גם הליכה קבועה תגרום להאצה בחילוף החומרים.

שנו את התפריט:  זה לא סוד שלתזונה שלנו יש השפעה על חילוף החומרים ועל השמנה.

גברים אמורים בדרך כלל לצרוך כ 1500-1800 קלוריות, ונשים כ 1200-1500 קלוריות ליום, אבל מעבר לצריכה עצמה יש משמעות לסוג התזונה שלנו וגם לכמות הארוחות. מחקרים מראים שדווקא מספר ארוחות קטנות במהלך היום, יכולות לעזור לחילוף החומרים יותר מאכילה של 3 ארוחות גדולות. צמצמו שתיית קפה והעדיפו דווקא תה ירוק, אכלו ירקות ירוקים וצרכו מוצרים עם סידן, לכל אלה יש משמעות בירידה במשקל ובחילוף חומרים.

 

פרוביוטיקה:  אנחנו מקשרים את הפרוביוטיקה לבעיות עיכול, כאבי בטן ומעי רגיז אבל פרביוטיקה היא תוסף חשוב שיכול לעזור לכם גם לרדת במשקל ולחילוף חומרים טוב יותר.

הפרוביוטיקה מאזנת את כמות החיידקים הטובים במערכת העיכול ובכך משפרת את תפקודה. היא עוזרת למערכת העיכול לפזר את האוכל שנאכל בצורה יעילה ולמנוע ספיגת שומן מיותרת.

מחקר שנערך לפני שנה ובו נטלו חלק גם חוקרים ממכון ויצמן הישראלי, הראו כי החיידקים במעי משפיעים על הנטייה להשמין שוב לאחר דיאטה ולהחזרת פלורת החיידקים למצבה הטבעי והבריא, יש השפעה על שמירה על משקל. לפרוביוטיקה יש משמעות גם בחילוף החומרים.