גודל פונט
פרוביוטיקה

הכירו את ™B-420 – פרוביוטיקה להרזיה

שותף חדש מצטרף לשגרה היומיומית שלנו: חיידק בשם .™B-420 אז מיהו אותו חיידק, מהם סיבים מתקדמים ואיך כל אלה מסייעים בירידה במשקל?

זמן קריאה: 5 דקות
פרוביוטיקה להרזיה
בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:
  1. החיידק הפרוביוטי ™B-420 פועל במערכת העיכול ומגביר את הפרשת ההורמון GLP1 שגורם, בין השאר, לתחושת שובע.
  2. גם סיבים תזונתיים משפיעים על תחושת השובע, הסיב ®NUTRIOSE אף נחקר ונמצא כמסייע לירידה במשקל.
  3. נטילת תכשיר פרוביוטי שמכיל את החיידק הפרוביוטי ™B-420 בשילוב סיבים מתקדמים יכולה לעזור לנו להימנע מנשנושים מיותרים ו"לחסוך" מאיתנו קלוריות מיותרות.

עד לשנים האחרונות פחדנו מחיידקים ואלו נחשבו לאויב האנושות: יצורים זעירים, בלתי נראים ומסתוריים, שעלולים להביא עלינו מחלות קשות. אבל כשפרופ’ אליה מצ’ניקוף גילה בתחילת המאה העשרים את החיידקים הפרוביוטיים וגם קיבל על הגילוי פרס נובל, התפיסה השתנתה מקצה לקצה. כיום אנחנו יודעים להבדיל בין חיידקים “ידידותיים” ל”מזיקים” ומכירים בתועלת העצומה שה”טובים” מספקים לנו.

מחקרים רבים מתנהלים כיום ברחבי העולם בעקבות גילוייו של מצ’ניקוף. בזכותם, מתגברת ההבנה לגבי חשיבותם של החיידקים הפרוביוטיים לבריאות מערכת העיכול. סוגי החיידקים הנמצאים במערכת העיכול מושפעים מן התפריט וממגוון המזונות שלנו. לאחרונה, מצטרפת תגלית משמחת חדשה, הנוגעת לתרומה החשובה שיש לחיידקים הפרוביוטיים בשמירה על המשקל שלנו.

שמחים, עצובים, משמינים, מרזים

במחקרים שהתפרסמו לאחרונה נמצא, כי ישנו קשר בין הרכב החיידקים הנמצאים במעי למשקל הגוף ולמצב הרוח שלנו. מתברר שחיידקים פרוביוטיים משפיעים על הבחירות התזונתיות שאנחנו עושים. במילים אחרות: אנחנו מרוצים או עצובים, מרזים או משמינים מבלי שאנחנו מודעים לכך, משום שאנחנו נמצאים תחת השפעתם של יותר ממאה טריליון חיידקים, שמתאכסנים במערכת העיכול שלנו. שם הם משפיעים על רמת התיאבון וגורמים לנו לרצות ולאכול מזונות שנחוצים להישרדותם. באחד המאמרים, שפורסם בכתב העת המדעי ActaPhysiologica נמצא כי הרצון לאכול מזון עשיר בפחמימות, למשל, בא לספק את הצורך של אותם חיידקי מעיים ידידותיים.

כיום, ההשערה היא כי למיקרוביום יש השפעה על תחושת הרעב, במנגנונים המשוערים הבאים:

1.כפי הנראה לחיידקים ישנה יכולת לדכא את הפרשת ההורמונים התורמים לתחושת השובע.

  1. החיידקים ה”טובים” מעוררים תהליכים שונים, בהם תהליכים שגורמים לתהליכים דלקתיים שמעודדים אגירת שומן.

כיצד ניתן להשתמש בחיידקים פרוביוטיים להרזיה?

במחקר התערבותי שנעשה בזן הפרוביוטי ™B-420 חולקו משתתפים (הסובלים מעודף משקל והשמנה) אקראית לשתי קבוצות. האחת, קבוצת הטיפול, אשר קיבלה את הזן הפרוביוטי הנחקר והשנייה קיבלה פלצבו. המחקר נמשך 6 חודשים במהלכו המשתתפים לא ביצעו שינוי באורחות החיים (תזונה ופעילות גופנית). תוצאות המחקר הראו כי נטילה של פרוביוטיקה עם החיידק™B-420:

  • הובילה להפחתה של 300 קלוריות בצריכת הקלוריות היומית
  • גרמה לירידה של 1.4 ס”מ בהיקף המותניים
  • מנעה עלייה במשקל ובמסת השומן

כיצד פועל החיידק הידידותי ™B-420?

החיידק ™B-420 מעלה את הפרשת ההורמון GLP1 שגורם, בין השאר, לתחושת שובע ולכן תורם להפחתה של הצריכה הקלורית. נוסף על כך, החיידק מונע אגירת שומן בגוף ובמיוחד מסביב למותניים, משום שהוא מעכב חדירה של רכיבים מעוררי דלקת לזרם הדם.

ככלל, חיידקים פרוביוטיים מוגדרים כחיידקים חיים, שכאשר הם ניטלים במינונים מתאימים, יש להם השפעה מיטבית על האדם במניעה ובטיפול במצבים בריאותיים. לאחרונה מחקרים רבים מצביעים על יעילות השימוש בפרוביוטיקה, לצורך איזון ושיקום המגוון המיקרוביאלי ולהפחתת תסמינים במערכת העיכול ביניהם: נפיחות בטנית, כבדות ואי נוחות וכן הפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס ועוד.

סיבים תזונתיים – מהם?

בדיוק כמו חלבונים, פחמימות ,שומנים וויטמינים, סיבים הם חלק מאבות המזון שלנו.

סיבים תזונתיים הם אחת הסיבות העיקריות לצריכה של מזונות מלאים כדוגמת לחם מלא, אורז מלא, ירקות בקליפתם ועוד.

ההגדרה הפשוטה של סיבים – סוג של פחמימה שלא עוברת עיכול במערכת העיכול של האדם. הסיבים התזונתיים נחלקים ל- 2 קבוצות על פי מידת המסיסות שלהם במים:

סיבים מסיסים – מתמוססים במים ויכולים לעבור תסיסה (פירוק) על ידי מיקרוביום המעי.

סיבים בלתי מסיסים  – לא מתמוססים במים וחלקם לא עוברים תסיסה על ידי המיקרוביום של המעי.

ההמלצה לצריכה יומית של  סיבים היא 38 גרם לגבר ו- 25 גרם לאישה.

איך מגיעים לצריכה כזו מהמזון?  האמת היא שזה לא קל:

בירק הנאכל בקליפתו יש 2 גרם סיבים, בפרי גדול הנאכל בקליפתו יש 4 גרם סיבים, בפרוסת לחם מחיטה מלאה יש 2 גרם סיבים. ולכן לא פעם על מנת להגיע לצריכת הסיבים המומלצת, יש להיעזר בתוספי סיבים.

עדויות רבות מראות כי צריכת סיבים תזונתיים נאותה עשויה להועיל לתפקוד תקין של מערכת העיכול ובו בזמן גם להפחית את הסיכון למחלות כרוניות. רבים מהיתרונות הבריאותיים של הסיבים התזונתיים, נובעים מפעילות המיקרוביום.

להזין את הגינה המיקרוביאלית

הגוף שלנו מכיל יותר מקילוגרם של חיידקים החיים על העור שלנו, במערכת העיכול ואצל נשים גם בנרתיק ושמם הכולל הוא מיקרוביום. קיים קשר הדדי מועיל ביננו  לבין מיקרוביום המעי.

אנחנו מספקים לחיידקים מזון, מחסה ובית גידול בטוח. בתמורה הם דואגים לכמה דברים שגוף האדם אינו יכול לעשות לבדו. מבין הסוגים הרבים והשונים של החיידקים, חלקם חיוניים בהיבט בריאותי הכולל לבקרת משקל, איזון רמות סוכר, תפקוד חיסוני ועוד.

אז מה הקשר לסיבים תזונתיים?

סיבים תזונתיים הם המזון של החיידקים. בדיוק כמו כל אורגניזם אחר, חיידקים זקוקים למזון על מנת לשרוד ולתפקד. הבעיה היא שרוב הפחמימות, החלבונים והשומנים שאנו אוכלים נספגים בזרם הדם לפני שהם מגיעים למעי הגס (שם מצויים מרבית החיידקים של המעי) ולפיכך לא משמשים הזנה למיקרוביום המעי. וכאן נכנסים הסיבים. לבני אדם אין את האנזימים הנחוצים לעיכול הסיבים, כך שהם מגיעים בשלמותם למעי הגס. לעומת זאת, לחיידקי המעי יש אנזימים היכולים לפרק סיבים אלו בתהליך הקרוי תסיסה. זו אחת הסיבות החשובות מדוע סיבים חשובים כל כך לבריאותנו, הם דואגים לתפקוד תקין של מיקרוביום המעי ומתפקדים כפרה –ביוטיקה (מזון לחיידקים).

לשילוב בין פרוביוטיקה לפרה-ביוטיקה, או במילים אחרות לשילוב בין פרוביוטיקה לסיבים קוראים סינביוטיקה. שילוב זה מאפשר אפקט סינרגטי המשפר את שגשוגו והישרדותו של המיקרוביום.

מה הקשר בין סיבים וניהול משקל?

לסיבים יתרונות רבים כאשר הם משולבים במהלך דיאטה לירידה במשקל

®NUTRIOSE הוא סיב מסיס המשמש כמצע מזון לשגשוג המיקרוביום ולפיכך, נחשב כסיב פרה-ביוטי מתקדם. במחקר אחד שבוצע בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל , נבדקה השפעת הסיב ®NUTRIOSE על תחושת השובע. נמצא כי הסיב ®NUTRIOSE הפחית את תחושת הרעב כבר ביום הראשון. הפחתת תחושת הרעב גברה אחרי 21 ימים והיתה תלויה במינונים הנלקחים. במחקר אחר שבוצע גם הוא על אנשים בעודף משקל,  נצפתה ירידה במשקל בקרב המשתתפים שצרכו ®NUTRIOSE, ללא שינוי בהרגלים החיים, בהשוואה לאלו שלא.

יתרה מכך, במהלך דיאטה להרזיה, לא פעם אנשים סובלים מעצירות, הנובעת משינוי של הרגלי התזונה בעיקר כמויות המזון וצמצום השומנים. סיבים תזונתיים מסייעים גם בעצירות שעלולה להתפתח במהלך הדיאטה.

כאשר בוחרים תוסף תזונה של סיבים תזונתיים מומלץ לרכוש סיבים מהדור החדש המכיל גם פרוביוטיקה לאפקט סינביוטי וסינרגטי מושלם שדואג לבריאות ולתפקוד תקין של המעי.

לא לשכוח לצרף אליו גם החיידק ™B-420 להשפעה מיטבית על ירידה במשקל.