גודל פונט
ילדים

האם פרוביוטיקה יכולה לסייע לקוליק ולגזים אצל תינוקות?

קוליק היא תופעה שכיחה מאד בתינוקות. למרות שהסיבה אינה ברורה, מחקרים מראים כי שימוש בפרוביוטיקה מסייע לשיפור התסמינים כשבוע לאחר תחילת השימוש

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. קוליק הוא מצב המתאפיין בבכי מרובה ללא הסבר ברור
  2. בניגוד לתפיסה הרווחת, מחקרים הראו שקוליק אינו נגרם מכאב
  3. מחקר חדש הראה כי תוספת של פרוביוטיקה עשויה לסייע בהפחתת משך הבכי

האם התינוק שלכם מרבה לבכות ונמצא באי שקט, בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב? ייתכן כי הסיבה לכך היא קוליק (Colic). קוליק הוא מצב שמתחיל לרוב מספר שבועות אחרי הלידה ונמשך כ-4-3 חודשים. קוליק מתאפיין בבכי מרובה ללא הסבר ברור, כאשר הבכי הוא אינטנסיבי ומופיע בדרך כלל זמן קצר אחרי הארוחה. למרות שהבכי יכול להתרחש בכל שעות היממה, הוא נוטה להחמיר בשעות אחר הצהרים.

בציבור נהוג להתייחס לקוליק כאל תופעה המערבת כאבי בטן, אי נוחות, נפיחות ו”גזים”. ואולם מחקרים הראו שהבכי אינו נגרם מכאבים, על אף שבמהלך הבכי תינוקות נוטים להרים את הראש ולהטות את הרגליים לכיוון הבטן, להאדים ולעתים לשחרר גזים.

כ- 20%-10% מהתינוקות סובלים מקוליק. ואולם חשוב להדגיש ולהרגיע: זהו מצב לא מזיק, על אף שהוא עלול לגרום למתח ולחרדה להורים ולמטפלים בתינוק.

כיצד ניתן להרגיע ולהפחית את הבכי?

עד לאחרונה נהוג היה להציע להורים לנסות להקל על קוליק באמצעות שיטות שונות, אך יעילותן של אלה היתה נמוכה יחסית. מחקר חדש הראה כי תוספת של  פרוביוטיקה המכילה חיידקים קטובצילים לתזונת התינוק עשויה לסייע בהפחתת משך הבכי, כשבוע אחרי התחלת נטילתה. כמו כן, מתברר כי שימוש בפרוביוטיקה מפחית בכ-2/3 את משך הבכי אחרי חודש. על פי ממצאי המחקר, נטילת פרוביוטיקה השפיעה לטובה כמעט על כל התינוקות שנטלו בו חלק. לכן, אם אכן מדובר בקוליק, תכשיר פרוביוטי עשוי לסייע והקל על סבלו של התינוק.

חשוב להדגיש: מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים לפני התחלת השימוש בתכשיר פרוביוטי.