שילוב פרוביוטיקה ואקופונקטורה לטיפול באסתמה בילדים
במחקר ניסיוני וייחודי זה ביקשו החוקרים לבדוק את השפעת השילוב של הרפואה הסינית המסורתית עם תוסף פרוביוטי בילדים בגילאי 6-12 הסובלים מאסתמה בדרגה בינונית עד חמורה.
הילדים בקבוצת המחקר קיבלו טיפול בלייזר-אקופונקטורה + תוסף פרוביוטי במשך 10 שבועות.
קבוצת הביקורת קיבלה טיפול לייזר מקביל אשר לא תואם את הבעיה ופלסבו.
תוצאות המחקר מצביעות על שיפור משמעותי במדדי האסתמה שנבדקו PFV , FEV , ובשאלוני הערכת איכות חיים. בנוסף, בקבוצת הטיפול הילדים חוו פחות אירועים אסתמטיים חמורים.
מתוך:
Pediatr Allergy lmmunol 2007:18:160-166
מחקר: נמצא קשר ישיר בין חיידקי המעי והשמנת יתר
במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי Nature, טוענים החוקרים כי ישנו קשר ישיר בין המיקרו פלורה במעי לבין השמנת יתר. בבדיקה השוואתית של המיקרו פלורה במעי בין עכברים שמנים ורזים ובבני אדם נמצא הבדל ביחס המספרי בין שתי המשפחות העיקריות של החיידקים הידידותיים פירמיצוטים ובקטרואידטים.
למיקרו פלורה במעי ישנו תפקיד חשוב במאזן האנרגיה בגוף ושינויים אלו בהרכב ובכמות המיקרו פלורה, קשורים במטבוליזם שונה של פחמימות ושומנים ובסך האנרגיה המתקבלת מהמזון. להרכב החיידקים השפעה על מאזן האנרגיה בגוף! הטענה המרכזית העולה מהמחקרים היא שהמשוואה הפשוטה הקובעת שהערך הקלורי של המזון שאנו אוכלים פחות האנרגיה שאנו צורכים שווה לכמות השומנים שאנו אוגרים אינה מדויקת ומשתנה מאדם למשנהו, בגלל שוני בהרכב החיידקים הידידותיים במערכת העיכול.
מסקנת החוקרים הייתה כי הרכב החיידקים במעי יכול להוות גורם נוסף בפתוגנזה של השמנה ואף ככלי טיפולי בהשמנת יתר.
מתוך:
Nature.2006 Dec 21;444(7122):1027-31
פרוביוטיקה ועיכוב התהליך הדלקתי במחלות מעיים דלקתיות (IBD)
על פי מחקרים קודמים ידוע שלפרוביוטיקה ישנו אפקט בבקרה של IBD. במחקר זה ביקשו החוקרים לבדוק את ההשפעה של ביפידובקטריה ביפידום על מודולטורים של מערכת החיסון בעכברים עם IBD העכברים קיבלו דיאטה רגילה או דיאטה בתוספת זן זה במשך 4 שבועות.
בתום המחקר נראו רמות נמוכות יותר של (+) CD4, (high) CD45RB ורמות נמוכות יותר של ציטוקינים דלקתיים. בנוסף, נצפו שינויים בסימפטומים הקליניים כגון חדירות האפיתל במעי והסתננות של תאים דלקתיים.
מסקנת החוקרים הייתה שתוספת של ביפידובקטריה ביפידום יכולה להשפיע לטובה על תגובת מערכת החיסון במחלות IBD.
מתוך:
Clin Immunol. 2007 Apr;123(1):30-9
פרוביוטיקה ושיפור הסימפטומים בתסמונת המעי הרגיז (IBS)
במחקר קליני רנדומלי, כפול סמיות, נבדקה יעילות תוספת תערובת זנים פרוביוטיים rhamnosus Propionibacterium freud-enreichii Bifidobacterium breve) Lactobacillus) בשיפור הסימפטומים של IBS. במחקר השתתפו כ-103 אנשים אשר אובחנו כסובלים מהתסמונת וקיבלו פרוביוטיקה או פלסבו במשך חצי שנה.
תוצאות המחקר מצביעות על ירידה של כ-42% בסימפטומים של IBS בקבוצת הפרוביוטיקה בהשוואה לירידה של 6% בקבוצת הפלסבו.
מתןך:
Aliment Pharmacol Ther2005;22:387-394
חיידקים פרוביוטים "עובדים בצוות" טוב יותר:
שילוב מספר זנים יעיל יותר ממתן זן יחיד
במחקר זה ביקשו החוקרים לבדוקIn vitro את ההשפעה של מספר זנים פרוביוטים Rhamnosus GG, L.rhamnosus LC705,B.breve 99 and) Lactobacillus Propionibacterium freudenreichii ssp shermanii JS ) על עיכוב הקולוניזציה של פתוגנים שונים במעי.
השפעת העיכוב נבדקה עבור כל זן בנפרד ובקומבינציה של כל הזנים יחד.
תוצאות המחקר הראו שקומבינציה של כל הזנים הייתה יעילה ב- 40% יותר בעיכוב הפתוגנים מאשר כל זן בנפרד.
מתוך:
Food Research International, june 2007,Volume 40, Issue 5, Pages 629-636
מידע נוסף