חיפוש מוצר
בחר/י מוצר על פי מצב בריאותי
חיפוש טקסט חופשי

מחקר: פרוביוטיקה הפחיתה משמעותית אירועי חום בילדים

מחקר חדש קובע: שילוב ייחודי של פרוביוטיקה הפחית ב-73% את אירועי החום, הנזלת והשיעול בילדים. במקביל פחתו אצל אותם הילדים גם צריכת האנטיביוטיקה, וגם מספר ימי ההיעדרות מהגן בשל מחלה

ילד חולה, הסובל מחום גבוה, נזלת ושיעול, תמיד מעורר אצלנו, ההורים, רגשות חמלה, ואף הזדהות. כל הורה מוכן לעשות הכל על מנת להפחית את מנת הסבל הכרוך במחלה של ילדו. עכשיו מתברר כי ישנה דרך בטוחה וקלה, המאפשרת להפחית עד 73% ממקרי החום, הנזלת והשיעול בילדים: תוספת פרוביוטיקה.

 

חום ונזלת בילדים קטנים הם אירועים תכופים וצפויים, אך יחד עם זאת הם שונים בתכלית מאירועים כאלו אצלנו המבוגרים. כל אמא יודעת שקשה מאוד להקל על נזלת שמקורה בנחיריים צרים מגורים ואדומים. אפשרויות דוגמת טיפות אף "רציניות" או קינוח אף "פעיל" מצד הילד בדרך כלל אינם ישימות: התכשירים המתאימים להקלה על שיעול או גודש באף לתינוקות וילדים מוגבלים היום יותר מבעבר, עקב פיקוח קפדני. בנוסף, יכולתם של הילדים לעזור לעצמם, מוגבלת מאוד.

לכן, הבשורה החדשה היא נקודת אור משמעותית לקראת החורף שמתקרב: ניתן למנוע או להפחית את מספר אירועי החום ותסמיני השפעת עוד לפני שהתרחשו, בעזרת מתן תוסף פרוביוטי.

 

הבשורה מגיעה ממחקר חדש שפורסם במהדורת אוגוסט 2009 של כתב העת היוקרתי, המוביל ברפואת ילדים, ,*Pediatrics שממנו עולה כי פרוביוטיקה עשויה לסייע בהגנה מפני התקררויות ותסמינים דמויי-שפעת בילדים.

המחקר בדק האם תוספת פרוביוטיקה עם זן בודד של חיידקים ידידותיים (פרוביוטיקה) או עם שני זנים, תפחית את מספר אירועי החום, הנזלת והשיעול בילדים בגילאי 5-3.

 

הילדים שהשתתפו במחקר, ההורים והמטפלות בגן, שנתנו את הטיפול, לא ידעו מי מהילדים קיבל טיפול אמיתי ומי קיבל טיפול דמה. כשנחשפו התוצאות, עלו נתונים ברורים ועקביים שמסקנתם: ההתמדה בנטילת פרוביוטיקה משתלמת.

 

בקרב ילדים שקיבלו פרוביוטיקה ייחודית פעמיים ביום (אבקה שהוספה לחלב רגיל), למשך שישה חודשים, נצפו פחות ממחצית אירועי החום, בהשוואה לקבוצה שקיבלה טיפול דמה. ירידה משמעותית כזאת נצפתה גם בשיעול וירידה מסוימת גם באירועי נזלת.

 

אך, כאמור, המחקר לא הסתפק בזאת. החוקרים בדקו את השערתם שלפיה שילוב של שני זנים של חיידקים ידידותיים יהיה יעיל יותר. התוצאה אימתה את ההשערה: שילוב של שני זני חיידקים הביא לירידה של 73% באירועי חום בילדים וירידה משמעותית גם כן בנזלת ובשיעול.

 

נתונים משלימים לא איחרו לבוא. הילדים שקיבלו תוספת פרוביוטיקה הפחיתו את צריכת האנטיביוטיקה שלהם ביותר מ-2/3 (ויותר מכך בשילוב זני חיידקים שונים), וגם ימי ההיעדרות של הילדים (ושל הוריהם) פחתו באופן מובהק ומשמעותי.

 

החוקרים סיכמו כי מתן יומי של תוספי פרוביוטיקה במהלך חודשי החורף הוא דרך יעילה להפחתת ולקיצור אירועי חום, נזלת ושיעול. השימוש בתוספי פרוביוטיקה מפחית צורך במרשמים לטיפול אנטיביוטי ומפחית מספר ימי היעדרויות מגני ילדים ומעונות בעקבות מחלה.

 

המחקר התבצע עם זני חיידקים פרוביוטיים (ידידותיים) שיוצרו על ידי חברת Danisco. הזנים מצויים בפרוביוטיק קיד קוביות בטעם יוגורט תות. שילוב דומה מצוי גם באבקת פרוביוטיק קיד, שניהם מבית אלטמן רוקחות טבעית.

 

 


 

 

*. Leyer GJ, Li S, Mubasher ME, Reifer C, Ouwehand AC. Probiotic effects on cold and influenza-like symptom incidence and duration in children. Pediatrics. 2009;124(2):e172-179

.

 


מידע נוסף

   


פרוביוטיק קיד
קוביות יוגורט-תות


פרוביוטיק קיד
 אבקה


 

 

 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
למחקרים נוספים בנושא פרוביוטיקה:
פרוביוטיקה וחיסון לשפעת
השפעת הפרוביוטיקה על בעיות רפואיות שונות: מחקרים
בניית אתרים
המידע אינו המלצה או התוויה לטיפול רפואי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא המטפל. © כל הזכויות שמורות לטעם טבע אלטמן

GUI: Grid_1.asp
close