חיפוש מוצר
בחר/י מוצר על פי מצב בריאותי
חיפוש טקסט חופשי

קרוטנואידים והסינדרום המטבולי

מחקר חדש: צריכה מוגברת של קרוטנואידים, ובמיוחד של ליקופן, עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות הסינדרום המטבולי (תנגודת אינסולין)

מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition ובדק השפעת צריכת קרוטנואידים על התפתחות הסינדרום המטבולי, מצא סיכון נמוך יותר לפתח את הסינדרום המטבולי בקרב גברים מבוגרים ובגיל העמידה שצרכו קרוטנואידים מעל לממוצע.


מהם קרוטנואידים?

קרוטנואידים הם פיגמנטים טבעיים הנפוצים ברקמות של צמחים, אצות, חיידקים, פטריות ובעלי חיים. אנו מקבלים את הקרוטנואידים מתזונתנו בעיקר מפירות כתומים, אדומים וצהובים ומירקות כהים. ככל שצבעו של הפרי או הירק חזק ועז יותר, כך ריכוז הקרוטנואידים בו גבוה יותר.


מהו הסינדרום המטבולי?

הסינדרום המטבולי, הידוע גם כתנגודת לאינסולין, מאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם, השמנת יתר, במיוחד באזור הבטן, רמה גבוהה של שומני דם ויתר לחץ דם.
לדעת החוקרים, הסינדרום המטבולי נגרם עקב שילוב של השמנת יתר, סגנון חיים לא בריא, תזונה וגורמים גנטיים. סינדרום מטבולי מגביר את הסיכוי להתפתחות סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם (
CVD).


מהלך המחקר

במחקר השתתתפו 374 אנשים בגילאים 80-40. צריכת הקרוטנואידים של המשתתפים הוערכה באמצעות FFQ- Food Frequency Questionnaire (שאלוני צריכת מזון) ונוכחות הסינדרום המטבולי הוערכה באמצעות בדיקה של כמה מדדים: 

  • היקף מותניים
  • לחץ דם
  • רמות גלוקוז
  • רמות שומנים מסוג טריגליצרידים
  • HDL (הכולסטרול הטוב)


תוצאות המחקר

גברים מבוגרים ובגיל העמידה שצרכו קרוטנואידים מעל לממוצע, היו בעלי סיכון נמוך יותר לפתח את הסינדרום המטבולי, בהשוואה לגברים שצריכת הקרוטנואידים שלהם הייתה מתחת לממוצע.

צריכה גבוהה של קרוטנואידים, ומתוכם בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן וליקופן, קושרה עם ירידה בהיקף המותניים ורמת שומן תת עורי נמוכה יותר, ואילו  צריכה גבוהה של ליקופן קושרה גם עם רמת שומנים מסוג טריגליצרידים נמוכה. 

 


מוצרים מומלצים:

  


ליקוגארד

 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
למחקרים נוספים
מטה-אנליזה: צריכת מגנזיום הפחיתה סיכון לשבץ
לוטאין – לעיניים שלך
מחקר חדש: פיקנוגנול עשוי לשפר את הראייה במצב של רטינופתיה סוכרתית
פולאט, הומוציסטאין וסימפטומים של דיכאון
מחקר: CLA מסייעת להפחתת מסת השומן ולחיטוב הגוף
דלקות חוזרות בדרכי השתן: מחקר חדש טוען כי תמצית חמוציות פטנטית יעילה כמו אנטיביוטיקה
סקירה עדכנית: אנטיביוטיקה וחיידקים פרוביוטיים יעילים בטיפול בזיהומים נרתיקיים
מחקר חדש מצא שתאים של אדם הנוטל מולטי ויטמין בעלי "גיל ביולוגי" צעיר יותר
מחקר חדש: צריכת קרוטנואידים מפחיתה שברים
בניית אתרים
המידע אינו המלצה או התוויה לטיפול רפואי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא המטפל. © כל הזכויות שמורות לטעם טבע אלטמן

GUI: Grid_1.asp
close