חיפוש מוצר
בחר/י מוצר על פי מצב בריאותי
חיפוש טקסט חופשי

מחקר חדש: פיקנוגנול עשוי לשפר את הראייה במצב של רטינופתיה סוכרתית

המחקר מצא כי צריכת פיקנוגנול בשלביה המוקדמים של הרטינופתיה עשויה להגביר את זרימת הדם ברשתית העין המלווה בירידה בבצקת, דבר התורם לשיפור הראייה
צריכת פיקנוגנול תרמה לשיפור הראייה
צריכת פיקנוגנול תרמה לשיפור הראייה


תדירות מקרי הסוכרת בעולם, וכתוצאה מכך כמות האנשים עם סיבוכים שונים של סוכרת, נמצאת בעלייה. אחד מהסיבוכים הללו הוא רטינופתיה סוכרתית, הפרעה הגורמת לבעיות ראייה ועלולה אף להוביל לעיוורון. מחקר חדש שפרסם צוות החוקרים
Steigerwalt R et al במגזין  Journal of Ocular Pharmacology and Therapeutics ב-2009, מציג ממצאים מעודדים של שיפור הראייה באנשים עם רטינופתיה סוכרתית מוקדמת שקיבלו פיקנוגנול.

 

מהי רטינופתיה סוכרתית?

רטינופתיה סוכרתית היא מחלה של הרשתית הפוגעת בראייה והיא מבין הגורמים העיקריים המובילים לעיוורון בעולם המערבי, בעיקר באנשים צעירים. היא נגרמת בדרך כלל בשל נזק לכלי הדם של הרשתית עקב סיבוכים של סוכרת או יתר לחץ דם. קיימות דרגות שונות של פגיעה ברשתית, החל מבצקת והפרעה בראייה, ועד כלי דם מדממים המובילים להיפרדות הרשתית ולעיוורון.

 

מחקר הפיקנוגנול

פיקנוגנול, מיצוי מעץ האורן הצרפתי Maritime Pine, הוא אנטי-אוקסידנט חזק ויעיל שנחקר במגוון סימפטומים שונים. מחקרים קודמים עם פיקנוגנול הראו יעילות שלו בעיכוב ההתקדמות של רטינופתיה סוכרתית.

במחקר החדש נבדקה יעילותו של פיקנוגנול בשלבים מוקדמים של רטינופתיה המאופיינים על ידי בצקת קלה עד בינונית ברשתית העין, ללא דימום או הפרשות כבדות במרכז הרשתית.

במחקר השתתפו 46 אנשים חולי סוכרת שהראו סימנים מוקדמים של רטינופתיה סוכרתית. 24 משתתפים קיבלו 150 מ"ג פיקנוגנול למשך שלושה חודשים, לעומת 22 משתתפים שקיבלו פלסבו. מדד הבצקת ומדד עובי הרטינה הראו שיפור משמעותי בקבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת. שיפור בראייה נמצא ב-75% מהמשתתפים בקבוצת הניסוי (18 מתוך 24), לעומת חוסר שיפור בראייה בקבוצת הביקורת.

מסקנת החוקרים: צריכת פיקנוגנול בשלביה המוקדמים של הרטינופתיה עשויה להגביר את זרימת הדם ברשתית העין המלווה בירידה בבצקת, דבר התורם לשיפור הראייה.

 

מידע נוסף:

 


פיקנוגנול 30/60 מ"ג


הדפסשלח לחבר
למחקרים נוספים
מטה-אנליזה: צריכת מגנזיום הפחיתה סיכון לשבץ
לוטאין – לעיניים שלך
פולאט, הומוציסטאין וסימפטומים של דיכאון
מחקר: CLA מסייעת להפחתת מסת השומן ולחיטוב הגוף
דלקות חוזרות בדרכי השתן: מחקר חדש טוען כי תמצית חמוציות פטנטית יעילה כמו אנטיביוטיקה
סקירה עדכנית: אנטיביוטיקה וחיידקים פרוביוטיים יעילים בטיפול בזיהומים נרתיקיים
קרוטנואידים והסינדרום המטבולי
מחקר חדש מצא שתאים של אדם הנוטל מולטי ויטמין בעלי "גיל ביולוגי" צעיר יותר
מחקר חדש: צריכת קרוטנואידים מפחיתה שברים
בניית אתרים
המידע אינו המלצה או התוויה לטיפול רפואי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא המטפל. © כל הזכויות שמורות לטעם טבע אלטמן

GUI: Grid_1.asp
close