נשים רבות סובלות מבחילות במהלך חודשי ההריון הראשונים, חלקן גם סובלות מהקאות. מחקרים שונים לאורך השנים הראו כי לצמח הג'ינג'ר (זנגוויל) השפעה מקלה על בחילות והקאות בתקופת ההריון. מחקר חדש*, שנעשה לאחרונה, ובדק השפעת צריכה של קפסולות ג'ינג'ר במינון 1,000 מ"ג ביום על בחילות והקאות בהריון, מצא כי הגי'נג'ר הקל על התופעות הללו.
מהלך המחקר: הנשים בקבוצת ההתערבות נטלו קפסולות ג'ינג'ר במינון של 1,000 מ"ג ביום
במחקר השתתפו 67 נשים שחולקו באופן אקראי ל-2 קבוצות: קבוצת התערבות וקבוצת ביקורת. הנשים בקבוצת ההתערבות קיבלו קפסולות ג'ינג'ר במינון של 250 מ"ג , 4 פעמים ביום (סה"כ מינון של 1,000 מ"ג ביום), והנשים בקבוצת הביקורת קיבלו פלסבו (קפסולות דמה ללא ג'ינג'ר).
בין הקבוצות הייתה התאמה בגיל, שבוע ההריון, מספר לידות קודם, מצב תעסוקתי ורמת השכלה. ממוצע הגילאים של הנשים בקבוצת ההתערבות עמד על 24.1, וממוצע הגילאים של הנשים בקבוצת הביקורת עמד על 23.3. גיל ההריון הממוצע עמד על 13 שבועות.
השפעת הטיפול נבדקה פעמיים ביום במשך 4 ימים, על ידי שאלונים שמולאו לפני ואחרי הטיפול.
תוצאות המחקר
שיעור השיפור היה גבוה יותר בנשים בקבוצת ההתערבות, לעומת הנשים בקבוצת הביקורת (85% מהנשים לעומת 56% - p<0.05). הקלה בזמני הקאות (50% מהנשים לעומת 9%, p<0.05) בנשים בקבוצת ההתערבות הייתה גם היא גדולה יותר משמעותית בקרב נשים בקבוצת הביקורת.
לסיכום המחקר טוענים החוקרים כי צריכה של קפסולות ג'ינג'ר במינון 1,000 מ"ג ביום, עשויה להקל על בחילות והקאות בנשים במהלך ההריון. החוקרים מוסיפים כי ג'ינג'ר הינו טיפול צמחי יעיל להקלה על בחילות והקאות במהלך ההריון.
| שיעור הנשים שחוו ירידה בעוצמת הבחילה |
שיעור הירידה בתדירות ההקאות |
 |
 |
2009 The Journal of Alternative and Complementary Medicine*
מידע נוסף