חיפוש מוצר
בחר/י מוצר על פי מצב בריאותי
חיפוש טקסט חופשי

לא שומעים? קחו אומגה 3

מחקר חדש: נטילת אומגה 3 באופן קבוע יכולה להגן מפני איבוד שמיעה. המחקר הראה ירידה של 42% בסיכון לאיבוד שמיעה התלוי בגיל בקרב משתתפי המחקר אשר צרכו אומגה 3
נטילת אומגה 3 באופן קבוע יכולה להגן מפני איבוד שמיעה
נטילת אומגה 3 באופן קבוע יכולה להגן מפני איבוד שמיעה


צריכה של חומצת השומן אומגה 3 או של דגים המספקים אותה עשויה להפחית אובדן שמיעה התלוי בגיל, כך עולה ממחקר חדש שנערך בסידני, אוסטרליה, ופורסם בכתב העת היוקרתי
American Journal of Clinical Nutrition. המחקר מצא כי צריכה של חומצות שומן מסוג אומגה 3 הובילה לירידה בשיעור של 42% בסיכון לאיבוד שמיעה התלוי בגיל.

במסגרת המחקר, בראשות החוקר פול מיטשל, אספו החוקרים מידע מ-2,956 משתתפים אשר נשאלו לגבי הרגלי צריכת אומגה 3 שלהם ומזונות אחרים. ואמנם, התוצאות הראו קשר בין צריכת אומגה 3 ושימור השמיעה: "התערבות תזונתית עם אומגה 3 יכולה למנוע או להפחית את התפתחות איבוד השמיעה הקשור בגיל", נכתב במחקר.

מהמחקר עלה כי צריכה מוגברת של אומגה 3 מדגים עשויה להפחית את הסיכון לאיבוד שמיעה התלוי בגיל. החוקרים קשרו אכילת שתי מנות דג בשבוע (לעומת מנה אחת או פחות) להפחתת הסיכון לירידה בשמיעה ב-42% באנשים מעל גיל 50.

 

תופעת איבוד השמיעה בישראל ובארצות הברית, הנתונים:

1. כ-700 אלף איש בישראל (10% מהאוכלוסייה) סובלים מבעיות שמיעה.

2. אחד מכל 6 אנשים בגילאי העבודה, 65-40, הוא אדם כבד שמיעה וכשליש מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מלקות שמיעה.

3. ירידה באיכות השמיעה עלולה לפגוע בתפקוד השוטף ובאיכות החיים, ולכן קיימת חשיבות גדולה לאבחון מוקדם וטיפול מותאם לבעיה היכולים למנוע הידרדרות ביכולת השמיעה.

4. בארצות הברית איבוד השמיעה הינו הפגיעה החושית הנפוצה ביותר, והיא פוגעת ביותר מ-36 מליון אנשים.

5. לא רק אומגה 3: קיימים רכיבים תזונתיים נוספים המקושרים לנושא השמיעה, למשל, חומצה פולית. ב-2007 נערך באוניברסיטת וושינגטון מחקר על הקשר בין חומצה פולית ואיבוד שמיעה, שכלל 728 משתתפים. מחקרים מעבדתיים נוספים חקרו רכיבי תזונה אחרים בהקשר של איבוד שמיעה.

החוקרים במחקר החדש מציינים כי יש מקום למחקרים התערבותיים לביסוס הטענה.

חומצת השומן אומגה 3 מקושרת להרבה מצבים בריאותיים, ובהם בריאות הלב, הפחתת דלקתיות בגוף, התפתחות תינוקות, בעיות מפרקים ועוד. בכל פעם שנשפר את צריכת הרכיבים התזונתיים החיוניים לגופנו מכמות תת אופטימלית לאופטימלית, נראה שיפור במצבים בריאותיים.

By Stephen Daniells, 11-Jun-2010

 מידע נוסף:

     אומגה 3      אומגין פורטה

הדפסשלח לחבר
בניית אתרים
המידע אינו המלצה או התוויה לטיפול רפואי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא המטפל. © כל הזכויות שמורות לטעם טבע אלטמן

GUI: Grid_1.asp
close