במשך שנים רבות חששו הרופאים להמליץ על תוסף ויטמין D מחשש להרעלת ויטמין D, וגופים שונים חששו מפרסום בעיית החסר בוויטמין D, מחשש לגרימת חשיפה מוגברת לשמש. אולם כיום כבר ברור שדווקא המחסור בוויטמין D הוא שגורם לנזקים רבים, ומחקרים רבים וחדשים שפורסמו בנושא הראו את ההשלכות החמורות של חוסר בוויטמין D ואת הביטחון במתן כמות גבוהה ממנו.
השינוי בגישה הביא לכך שבארץ ובעולם גופים רבים ורופאים שונים פועלים לשנות את ההמלצות למתן ויטמין D:
המלצת ה-USDA (United States Department of Agriculture):
הארגון ממליץ על קצובה יומית RDA (Recommended Daily Allowance) של ויטמין D:
לגברים ונשים עד גיל 50: 200 יחב"ל.
לגברים ונשים בגילאים 70-50: 400 יחב"ל.
לגברים ונשים מגיל 70 והלאה: 600 יחב"ל .
לתינוקות, ילדים, נשים בהריון ונשים מיניקות: 200 יחב"ל .
המלצות משרד הבריאות:
שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שינו את ההמלצות למתן ויטמין D3 לתינוקות. ההמלצה שעמדה בעבר על 200 יחב"ל, עומדת כיום על 400 יחב"ל של ויטמין D3 לכלל התינוקות, ללא התייחסות לסוג המזון שהם מקבלים, מהלידה ועד תום השנה הראשונה לחייהם (כולל פגים). משרד הבריאות הישראלי מעדכן את המלצותיו לגבי מבוגרים בימים אלו.
ישראל, משרד הבריאות, יולי 2008.
המלצות ה- NOF (ארגון האוסטאופורוזיס העולמי – NOF–National Osteoporosis Foundation):
בהתבסס על ממצאים מחקריים משמעותיים ופרסומים של מובילי דעה בתחום, החליט הארגון לעדכן את המלצותיו לגבי צריכה יומית של ויטמין D.
ההמלצה היא צריכה יומית של800-400 יחב"ל במבוגרים מתחת לגיל 50 וצריכה יומית של1,000-800 יחב"ל במבוגרים מעל גיל 50.
מידע נוסף
למחקרים בנושא ויטמין D»